Slemmigt värre

Hello.. 
Nu har jag varit förkyld i över en veckas tid. Symptomen stämmer väl in på Corona då jag varken haft lukt eller smak. Den är för övrigt inte helt återställd heller. Känner lite lukt och liite lite smak, men inte mer än så. Har varit ansträngt att andas för att det är som nästäppa. Sen en irriterande slemhosta som gör sig påmind ibland och jag är väldigt glad över att det bara är ibland och inte konstant. 
Sen har vi favoriten: huvudvärken. Den kommer och går lite då och då och det är också ganska skönt att det inte är konstant. 
Annars så känner jag mig tröttare än vanligt. Skulle kunna sova ganska mycket under dagarna men det går inte riktigt när jag har hundar. Samtidigt så är tröttheten inte konstant för mig heller utan det har varit dagar där jag känt mig bra. Så detta virus är lite lurigt ibland. Men vi har hållit oss hemma och det är svin tråkigt. Jesus vad rastlösa vi är. Det är jag, mamma och Jesper som är hemma och är sjuka. Tobias är också sjuk men han måste jobba ändå. Han träffar ju inte folk med sitt jobb som tur är. 
Har idag kollat lite på internet på bra filmer och serier som vi kan se på dagarna. Tiden går så himla långsamt så det är sjukt. Väntar på att klockan ska bli 9 för att sen lägga sig i sängen. För min del betyder det att jag kollar telefonen och tv innan jag släcker ner för att sova. Får se vad vi kollar på imorgon. 
Det som känns skönt ifall det är Corona vi har (det verkar iaf som det är Corona) är att det inte blivit någon värre sjukdom och att vi då haft skiten innan semestertiderna. Hade ju sugit om vi blev sjuka då liksom. Så nu ser vi till att bli av med detta för att sen återgå till normala värden igen. 
(null)

Kommentera här: